Na začátku roku 2016, jsem si uvědomil jak nesmírně důležité je, aby se zákazníci rádi vraceli a nakupovali znovu a znovu. Výsledky jsou dobré a máme i plno rekordmanů kteří udělali v tomto roce třeba 10. objednávku. V ExitShopu na to máme speciální ikonku přímo v objednávkách, abyste tento trend mohli pozorovat přímo při provozu.
Při najetí myší se Vám ukáže kolikátá objednávka to je a na klik se dostanete do karty Zákazníka kde všechny objednávky jeho vidíte.
Nepodceňujte svojí zákaznickou základnu, je to jediný způsob jak přežít a fungovat dlouhodobě. Eshop se nedá donekonečna tlačit silou – placenou reklamou.
Co pro to dělám konkrétně:
- lísteček do každé první objednávky, kde jsou stručné informace o nás. O tom že mají už napořád u nás poštovné zdarma a informace o tom jaké máme soutěže a formy spolupráce a kde naleznou náš Facebook atd.
- do každé objednávky dáváme srdíčko, na které napíšeme kolikátá to je objednávka. Chceme, aby zákazník věděl že víme že se vrací a že si toho vážíme. Zvažujeme že budeme dávat i nějaké odměny třeba za pátou, desátou objednávku. Lidé se o tom dost baví na FB a zákaznické lince nám za to děkují
- neskrýváme negativní recenze, ale to co má negativní recenze prostě přestaneme prodávat. Nepodceňujte sílu „šuškandy“. Internet není tak velký jak si myslíte, pověst máte jen jednu
- posíláme pravidelně emaily o novinkách a akcích. Stejné sdělení dáváme vždy na FB, do emailu i do zprávy kterou zobrazujeme v hlavičce eshopu
- využíváme ExitClub, kde zákazník vidí svoje předchozí objednávky a může je zde reklamovat, odstoupit od smlouvy a nebo položit dotaz. Nebojte se negativních situací. Lidé už nejsou naivní a ví že problémy nastat můžou. Ale když vyřešíte problém rychle a nebudete jim házet klacky pod nohy, můžete z toho udělat pozitivní zážitek a o zákazníka nepřijdete
- opakované nákupy v ExitShopu – nastavíte si po jak dlouhé době od objednání se má zákazníkovi produkt připomenout – Ideální je to třeba u drogerie. Víte že šampon jim vydrží třeba 2 měsíce, tak se po dvou měsících připomene, že je potřeba koupit nový. Ale dá se to použít i na sezóni věci. Třeba Vánoční světýlka se mohou na podzim připomenout atd. U této funkce je velký konverzní poměr když si to dobře nastavíte.
Snad jsem si vzpomněl na všechno co děláme pro to aby se nám lidé vraceli. Samozřejmě vlídné jednání a rychlé a kvalitní služby jsou základ, ale to jistě všichni víte. Pokud k tomu máte jakýkoliv postřeh, budu rád za všechny komentáře.
Podnikejte naplno! Radek Kilevník