Sklad tohoto eshopu, mám na poměrně nestrategickém místě, ale mám pro to osobní důvody. Celý loňský rok, jsme se tomu dost věnovali, aby i zde bylo vše maximálně rychlé a automatické.
Systém je nyní takový, že každý kus zboží který vstupuje do skladu, si nese informaci o nákupní ceně ale také o přesném umístění. Nemusíte dávat totéž zboží na stále totéž místo, tak by se vám nikdy nepodařilo využít prostor ve skladu efektivně. U nás můžete jít po skladu s produkty v ruce a „pípat“ a ukládat je tam, kde je právě místo. Máme připraveny 4 úrovně pozice každou o 99 místech, což musí stačit i na velmi rozsáhlý sklad. U mě je to konkrétně kod místnosti, regálu, police a umístění v polici. Když tedy picker chystá objednávku, má v dodacím listu nebo balícím okně, přesné informace co kde najde a systém chytře řadí produkty ve stejných místnostech pod sebe. Také do objednávek dává systém produkty chytře, například když máte produkt na více místech, nejprve do objednávek „vyzobe“ produkty z míst kde jich máte nejméně. Snaží se takto držet produkty co nejvíce pohromadě. Do budoucna budeme pracovat i s expirační lhůtou atd.
Reálně se zde dá takto vyexpedovat 200 objednávek ve 2 lidech za 1 pracovní den. (průměrná naše zásilka má kolem 10 položek) Jak jste na tom Vy?
Takto to vypadá v praxi:
Podnikejte naplno! Radek Kilevník