Jeden náš klient – Tomáš – byl tak hodný a připravil pro nás článek o tom, jak dobře umí spolupracovat ExitShop s Poštou bez hranic.
Když jsem začínal s online podnikáním, cíl byl jasný: uživit se a být svobodný za každou cenu. I kdybych měl pracovat 15 hodin denně! Časem jsem si ale uvědomil jak důležitá je automatizace procesů a že je zbytečné pracovat více než je nutné. Podnikání je podle mě především o zvládnutí procesů, zjednodušení a outsorsování všeho co jde. Jen tak nás to může bavit a zajistit nám čas na další projekty nebo třeba expanzi.
- Odpovídat na emaily kdy bude objednávka odeslána?
- Zaznamenávat která objednávka byla odeslána?
- Přikládat faktury ručně do objednávek?
- Kontrolovat jestli peníze od zákazníků opravdu přišli?
- Balit a odnést 30 objednávek denně?
Tyhle a mnoho dalších úkonů které dokáží zaplnit celý den jsem dělal a bylo to neudržitelné a vyčerpávající. Nejhorší ale bylo, že mi nezbyl čas na další rozvoj podnikání.
Hledat jsem jak dál. Řešením se pro mě stalo eshopové rozhraní ExitShop a Pošta bez hranic. Eshopový sytém ExitShop kde jde spoustu věcí automatizovat se mi hned zalíbil. Jistě, ze začátku má člověk pocit, že je složité vše nastavit – odměna v ušetřené práci do budoucna za to ale rozhodně stojí.
Zbývalo delegovat balení objednávek. Mít sklad a zaměstnance jsem nechtěl, byla by to další starost.
Pošta bez hranic nabízí odesílání a balení objednávek, tedy fullfilment. Od dodavatele jsem k nim nechal poslat zásoby, kde je naskladnili. Já pak jen každé ráno odkudkoliv změním stavy objednávek na „odesláno“ a je HOTOVO! Vše zabalí a odešlou. Já mám teď celý den na vymýšlení kampaní, vylepšování webu, nebo třeba cestování 🙂
Jak přesně propojení funguje? V sekci Globální nastavení -> Propojení -> Exporty skladu a objednávek si vytvoříte XML feed s objednávkami. Můžete si jej omezit na určité eshopy a určité stavy a z tohoto odkazu si bude Pošta bez hranic stahovat objednávky, stačí jim ho poslat. Vám tedy jen stačí danou objednávku přepnout do stavu, který si zde nastavíte.