Dobrý den, na základě častých dotazů Vám sem popíšu jaké využíváme stavy objednávek. Stavy objednávek si můžete pohodlně nastavit v Globálním nastavení v levém menu. Lze tam měnit barva – pro lepší orientaci v seznamu objednávek, lze tam definovat email jaký má odejít klientovi pokud tento stav zvolíte, můžete zaškrtnout jestli se má generovat tímto stavem faktura a další užitečné funkce. Já mám celkem 14 stavů objednávek které nám pomáhají efektivněji vyřizovat objednávky a to tyto:
- Vyřizuje se – do něj dáváme nové objednávky
- Platba přijata – ten dáváme když přijdou peníze za platbu předem. U tohoto stavu mám první generování faktury a odeslání klientovi při platbě předem. Datum UZP na dokladu je pak den přijetí platby a tak to má být
- Odesláno – dáváme v okamžiku podání přepravci
- Doručeno – dáváme když nám přijdou peníze za dobírku. Klientovi odejde poděkování a faktura která se právě vygenerovala. Tím máme zaručeno že doklady existují jen na objednávky, které nám byly skutečně proplacené
- Urgování platby předem – pokud někdo nezaplatí za platbu předem do 4 dní, tímto jej urgujeme
- Nevyzvednutá dobírka – náhrada škody – tento stav dáváme pokud se nám vrátí nevyzvednutá dobírka a vyzýváme v něm klienta aby uhradil původní cenu + nové poštovné a nebo pokutu 100 Kč za zmařené poštovné
- Storno – zrušení objednávky
- Omluva za ukliknutí – Pokud se spleteme a pošleme špatný stav, dáme tento stav kde je napsáno jen něco ve smyslu Pardon, ignorujte předchozí email
- Změna objednávky – to vidím poprvé, to si tam asi dodělal někdo z expedice 🙂
- Zaevidováno – všechny doručené objednávky ještě evidujeme
- Doplnění adresy – pokud někdo nevyplní všechny údaje – stává se že lidé nevyplní třeba číslo domu atd, tak dáme tento stav a v emailu se jim generuje co vyplnili a co bychom všechno potřebovali
- Vaše zásilka je uložena na poště – pokud někdo nevyzvedne zásilku do 4 dní, posíláme tento status
- Pokuta uhrazena – kdo zaplatí 100 Kč pokutu za nevyzvednutí, dostane tento email s tím že je věc uzavřena
- Objednávka přeposlána – pokud je objednávka pro partnera, dáme si tento informativní stav
Ještě Vám sem dám jak vypadá náš email, třeba pro náš stav odesláno. Jsou tam proměnné, díky kterým si můžete skvěle nastavit všechny hodnoty co v emailu chcete a ty se pak doplňují automaticky:
Pokud se budete chtít na cokoliv zeptat, jsem Vám k dispozici. Vysoké zisky přeji!
Radek Kilevník
Super článek, zajímalo by mě jaká je úspěšnost uhrazení pokuty?
odhadem tak 30 – 40%
Zdravím,
opět parádní článek 🙂 Mam to nastavené podobně. Trochu mě však překvapilo, že vymáháte zmařené poštovné za nevyzvednuté dobírky. Existují na to zákonné páky ? Co konkrétně píšete v emailu s upozorněním ?
Podle informací co mám, lze požadovat náhradu škody pokud to způsobil zákazník. Mám tam jen aby zaplatil 100 pokutu nebo nové poštovné + staré poštovné + zboží a pošleme mu to znovu.
Pokud je faktura generována až při zaplacení, jak ji můžete přidat do zásilky?
Kdo a jak sleduje tu Poštu? To upozornování by se mi také hodilo, ale nějak si to v reálu nedovedu představit.
Ohledně té pokuty je to zajímavé, ale obávám se, že to moc oporu v zákoně být nebude a spíš bych se bál, že na mě někdo pošle kontrolu :(.
Nicméně velice zajímavý článek, díky za něj! Za sebe bych doporučoval posílat dvě urgence při nezaplacení, vyplácí se to.
Nedáváme fakturu do zásilky, zákazník jí dostane na email poté co nám přijdou peníze.
Tu Poštu nikdo moc nesleduje. Prostě si necháte vyfiltrovat Odeslané starší 5ti dní a všem dáte ten urgovací stav… Pokud to člověk už doma má, nic se neděje, prostě na email odepíše Díky za upozornění, ale už to mám doma.
S tou pokutou to bylo nedávno v nějakém pořadu na Radiožurnálu, bylo tam pár lidí od ČOI a DTEST APEK atd a o tomto tam mluvili že to je v pořádku. Pokud na mě někdo pošle kontrolu, tak sem dám vědět jak to tedy je 🙂 Rozhodně vyjde lépe si zajistit kontrolu a případně dostat nějakou pokutu v řádu tisíců, víc to nebude, než lidem to poštovné nechávat…
Děkuji za odpověd.
Nebojíte se u těch faktur, že to bude někdo hlásit na čoiku? Přece jen těch balíčků je hodně a mezi tím, co zákazník obdrží zboží a kdy se to dozvím, může uplynout i několik dní.
Proč bych se bál? To jsou přeci jen lidé.. když to někdo nahlásí, tak oni přijedou, tady si na to sedneme a udělá se takové řešení aby to bylo v pořádku. Zatím to pro mě je v pořádku takto – dávám doklad když dostanu peníze, mě to přijde logické. Maximálně dostanu 1000 nebo 2000 pokutu, zaplatím a bude to OK. Už to že to tady řešíme, nás přijde dráž 🙂