Trendem roku 2017 jsou komunikace a obsahový marketing. Zákazník je zhýčkaný a chce víc. Ti úspěšní prodejci mají svou marketingovou strategii naplánovanou do nejmenšího detailu a jasnou vizi, čeho chtějí dosáhnout. A proč?
Protože je to v dnešní době nezbytné.
Protože konkurence nespí.
Protože stojí čas a peníze.
Protože Vy chcete mít věrného zákazníka.
Protože zákazník si může vybírat z mnoha eshopů.
Protože komunikace k zákazníkovi musí mít originální nápad.
Takže jak povedete tento rok svou komunikaci s Vašimi zákazníky?
- Odlišení se
Je to opět jenom o nápadu. Pokud své zákazníky chcete zaujmout svou nabídkou, musíte k tomu přidat něco navíc. Vymyslíte kampaň na Facebooku, nabídku pro stálé zákazníky do mailu, nějakou anketu či soutěž na sítích? Možností, které vedou k vyšším tržbám je nepřeberné množství. Obsahový marketing na Facebooku, Instagramu, Pinterestu, LinkedInu, vlastní blog, cross-marketing, partnerství s další značkou, P/R zmínky o Vašich výrobcích na navštěvovaných webech či profilech blogerů atd.
2. Facebook
Potencionální zákazníci jsou zhýčkaní, hledají nové informace, komunity/skupiny obdobně smýšlejících osob, sdílejí mezi s sebou zážitky, zkušenosti a rady. Chtějí víc. Potřebují objevovat, seznamovat se a zjistit co nejvíce informací o daných produktech. A to všechno by měli najít právě na Vašem Facebooku. Díky navázání takového vztahu se k Vám budou vracet a ledacos Vám i odpustí. Protože na konci “cítí” toho člověka z masa a kostí, který se jim snaží vyjít vstříc, a proto si u něj něco koupí. K tomu se přidá vhodná propagace jednotlivých výrobků, placené příspěvky, nějaké to video a fanouškovská základna narůstá. A z té se formují Vaši zákazníci.
3. Komunikace a zpětná vazba
Reagovat včas a odpovídat na dotazy je nutnost. Může se stát cokoliv, jsme lidé. Avšak důležité je v případě chvály poděkovat a v případě stížnosti se omluvit. Dobré je zjistit, jak s Vámi byli zákazníci spokojeni např. v minulém roce, a požádat je o tipy k vylepšení Vašeho eshopu. Můžete být překvapeni, jaké skvělé nápady se Vám v anketě sejdou. A že je pak můžete motivovat nějakým voucherem či dárkem k nákupu, není potřeba zmiňovat.
4. Recenze
Dnes již nedílná součást při nákupním procesu. Ruku na srdce, každý z nás se před rozhodnutím využití služby či koupě produktu, začte do recenzí a doporučení. A proč? Chceme si koupit tu jistotu, že nakupujeme správnou věc a můžeme se na ni jen těšit. Proto je dobré se zákazníky komunikovat v čase anebo s rozumným časovým odstupem. A opět reagovat na ty dobré poděkováním a záporným navrhnout řešení.
Tipů a trendů, které bychom zde vypisovali je neuvěřitelné množství. Možností, jak propagovat svou značku je nepřeberné množství a záleží na tom, jak moc se tomu můžete a chcete věnovat. Inspirace je všude kolem. Tak si vezměte tužku a nápady si hoďte na papír. Od těch nejšílenějších až po zdánlivě jednoduché. Pak si je vyhodnoťte, vyčíslete náklady, odhadněte svůj čas a vyberte tu schůdnou variantu. A pusťte se do toho!
Pokud by Vás zajímalo, co bychom s Vaším e-shopem vymysleli my, napište nám. Projdeme s Vámi celý koncept, ať už nový či stávající, a společně najdeme tu jedinečnou strategii pro Vás.
Úvodní analýza a konzultace je pro zákazníky společnosti Exitshop zdarma. Počet konzultací je omezen, tak se nám ozvěte, co nejdříve.
Michaela Závodná
info@meatballs.cz
O Meatballs.cz:
Jsme skupina lidí, která vyrostla ve startupech, prošla jejich transformací do korporátu, aby se vrátila k práci na menších a středních projektech. Baví nás nové trendy, technologie, rozmanitost komunikace a růst našich klientů.