Boj o zákazníka je dnes nejkrvavější v historii lidstva, nemyslíte? Už dávno nejde jen o dobrou reklamu, dnes už se ve velkém nakupují i imaginární zákazníci, kteří mají přesvědčit ty potenciální o oblíbenosti té které značky. Firmy po tisících nakupují fanoušky na Facebook, Twitter nebo Youtube, aby navenek ukázaly svou žádanost a přilákaly tak „dav davem“.
Proslýchá se, že dokonce i světové popové star, jako Justin Bieber nebo Rihana, si vydání svých nových singlů na youtube pojišťují nákupem několika set tisíc zhlédnutí a „lajků“, aby se nestalo, že někdo jejich video uvidí s příliš malými čísly. Vše musí na první pohled vypadat neskutečně oblíbeně, protože člověk spíš klikne na video, které má 5 milionů zhlédnutí, než na video, které jich má 60 tisíc.
Takových mrtvých duší se dnes na Youtube a sociálních sítích potulují desítky milionů a vytvářejí neskutečnou marketingovou iluzi pro sponzory i diváky. Téměř na každém druhém kanále narazíte na fenomén typu: člověk má 150 tisíc odběratelů, ale každé jeho video, kterých pro jistotu vydává hned několik denně, má průměrně 5 až 7 tisíc zhlédnutí. Něco tady nehraje a náhoda to asi nebude.
Přeji Vám úspěšný den!
Tomáš Durčák