Pouze archiv. Novinky najdete na našem webu exitshop.cz/news.

PrestaShop dostane od verze 1.7 nový základní design

prestashop-classic-new-design

Když prodejci začnou používat PrestaShop, je jim nabídnut základní e-shop s demo produkty a základním designem. Tento základní vzhled je pro ně důležitý, neboť jim dává jasnou představu o tom, jak bude jejich budoucí online obchod vypadat. Od připravované verze 1.7, která je aktuálně v beta verzi, dojde ke kompletní změně a modernizaci tohoto designu s názvem „Classic“.

Byť PrestaShop nabízí svým uživatelům, kteří se chtějí vrhnout do světa e-komerce, na 600 různorodých funkcí, ne každý je dokáže všechny ovládat. Noví obchodníci je jednak nemusí vůbec znát, anebo neoplývají takovými počítačovými schopnostmi, aby je dokázali naplno využít.

Hlavní cíle nového vzhledu

Proto je hlavním cílem nového vzhledu umožnit každému obchodníkovi, aby si mohl pohodlně na webu i v oblasti e-komerce vyzkoušet ty nejlepší možnosti.

Druhou prioritou je pro vývojáře PrestaShopu maximální flexibilita a přizpůsobitelnost nového vzhledu. Díky tomu se každý e-shop bude moci stát unikátním. Jakékoliv specifické požadavky budou uživatelé moci provést prostřednictvím obchodu s addony, kterých lze do webové stránky přidat libovolné množství.

Chytrý design

Představte si, že chcete prodat svůj dům. Pokud jej vaši potenciální kupci uvidí s původním nábytkem, křiklavě červenými zdmi v kuchyni, všudypřítomnými porcelánovými figurkami a vaší sbírkou cínových vojáčků, jen velmi těžko si dokáží sami sebe v takových prostorách představit.

Naproti tomu bílé zdi a minimum nábytku či vašich osobních předmětů jim dá mnohem lepší perspektivu o potenciálu a rozsahu celého prostoru.

prestashop-classic-new-design-interface

Designéři PrestaShopu se rozhodli aplikovat stejnou filozofii pro novou podobu vzhledu Classic. Cílem nebylo vytvořit vizuálně perfektní vizuální identitu pro další obchod s oblečením pro ženy, ale naopak přijít s neutrální strukturou, ve které bude snadné se orientovat, rozpoznat produkty a zcela plynule nakoupit. Nový design proto vykazuje několik klíčových charakteristik:

  • Barvy pozadí (bílá a šedá) umožňují návštěvníkům soustředit svou pozornost především na produkty a zjednodušují čtení celého rozhraní.
  • Modrá tlačítka call to action kontrastují s pozadím a jsou pro nakupující mnohem jednodušeji identifikovatelná.
  • Font Open Sans od Googlu má tři základní výhody: snadno se čte, obsahuje bohatou sadu podporovaných znaků (897) a umožňuje tak bezproblémový překlad do drtivé většiny jazyků založených na latinské abecedě.
  • Minimální rozměry textových odstavců splňují aktuální kritéria čitelnosti.
  • Jednotný design kombinovaný se stínovými efekty umožňuje světelné efekty v rozhraní, aniž by tím byl narušen účel dynamických elementů.
  • Výstražné barvy (oranžová a červená) jsou vhodnými barvami pro prakticky všechny obchodníky a také zákazníky, kteří je mohou jasně rozeznat jako indikaci varování.
  • Ikony byly převzaty z Google Material, což je Open Source knihovna, stejně jako celý PrestaShop.

Přechod z 5tistránkové objednávky na 1stránkovou

Správný formát samotného uživatelského nákupu je pro každou e-komerční internetovou stránku zcela esenciální. Pokud jste schopni zákazníka „odbavit“ s jeho košíkem rychle a pro něj zároveň přehledně, zapamatuje si to a vrátí se. Na druhou stranu, když budujete design, skrz který by mělo být možné prodávat jak pizzu, tak kabelky, je to mnohem větší výzva.

prestashop-classic-new-design-checkout

Proto bylo hlavním cílem nového procesu objednávání vybraného zboží nabídnou nejlepší možnou user experience. Důraz byl kladen na:

  • Co nejúčinnější možnost konverze.
  • Jednotlivé kroky viditelné a pochopitelné na první pohled.
  • Rychlý proces nákupu.
  • Dát obchodníkům k dispozici nejosvědčenější postupy z online nakupování.
  • Lepší integrace nezbytných modulů (platba, způsob dodání, atd.).
  • Kompatibilitu s různorodými jazyky.
  • Responzivní funkčnost, která bude perfektně fungovat jak na PC, tak na mobilu či tabletu.
  • Jednoduchá údržba a možnost provádět opravy chyb.

Design „Classic“ aktuálně není hotový, probíhá jeho finalizace, uživatelům by se měl do rukou dostat společně s příchodem verze 1.7.