Na začátku této recenze jsme si shrnuli, jak dopadl první dojem tohoto systému a také, jak funguje kreditní systém. Došlo taktéž na malé srovnání mezi ostatními systémy, které jsou „leadery“ v pronájmech internetových obchodů.
Administrace systému Atomer.cz
Podíváme se do administrace systémů, jak to všechno funguje, kde jsou veškeré hlavní funkce internetového obchodu uspořádány a jestli je dokáže průměrný obchodník na internetových obchodech najít.
Na obrázku můžeme vidět přidávací formulář pro stránku.
Sekce stránka:
- Zařadit pod stránku – kategorie internetového obchodu. Velmi dobře zpracované a přehledné
- Rozbalená – můžete si zvolit, jestli bude tato stránka ihned viditelná nebo až po rozbalení
- Odkaz na jinou stránku – stránka může odkazovat na stránku mimo internetový obchod
Záložka SEO, Zabezpečení, Formulář:
V záložce SEO si můžete zvolit vlastní title, meta popis, klíčové slova a také vlastní URL adresu. Klíčové slova bych asi dal ze záložky SEO pryč.
Stránku si samozřejmě můžete zabezpečit heslem a v neposlední řadě do stránky přiřadit nějaký formulář.
Sekce Moduly:
V sekci moduly vidíme nastavení pro mailing, což se hodně hodí k marketingovým účelům. V jiných systémech je tato možnost zpoplatněna velkým poplatkem.
Skvěle rozpracovaný mailing systém dává uživatelům mnohé na výběr. Můžete si zkontrolovat historii odeslaných emailů, adresáře příjemců si rozdělit do několika seznamů a také si nastavit, jak by měl případný mail vypadat.
Asi nám tady chybí možnost zjístit případné prokliknutí pouze na email nebo odchod uživatelů. Ne každý umí zařadit UTM GA značky do odkazů v emailu. Proto nám tato možnost chybí.
Ankety, formulář, novinky, reklamní bannery, články, to vše je asi jasné. Články i novinky jsou dobré z hlediska SEO. Svým návštěvníkům tak můžete krom zboží dodat i nějaký kvalitní obsah, což se hodí.
V případě že nepouživáte Google Analytics nebo alternativní měření, tak zde máte možnost zjístit statistku vyhledávaní na základně dotazů, které vaší zákazníci zadávají. Vy se tak podle toho můžete v budoucnu přizpůsobit. Je nutné brát tyto statistiky s rezervou, jedná se o serverové měření a není podrobné.
V atomer.cz si můžete nastavit, aby byl zákaznk informován o naskladnění, odeslání objednávky a další různé vychytávky.
Administratorské účty jsou všem jasné. Přidáte si uživatelé, kteří mohou jít do administrace internetového obchodu.
Chybí nám tady zvolit si práva. Protože každý uživatel by neměl mít právo jít do modulů, editaci stránky a dalších.
Práva uživatelů by mohla být aspoň takto:
- Superadmin – přístup všude.
- Administrátor – přístup všude, krom nastavení e-shopu
- Prodejce – přístup do e-shopu, statistiky prodeje a další.
Nebo v nejlepším případě si pomocí tabulky naklikat, kam by daný uživatel mohl mít přístup.
ESHOP
Objednávky jsou perfektně zpracované. Ihned po otevření vidíte, kolik objednávek je přijatých, zaplacených, odeslaných, vyřízených, stornovaných a smazaných. Taktéž můžete v objednávkách hledat.
Taktéž je tady k vidění souhrné informace o tržbě za měsíc / týden. Chybí nám tady denní tržby. Ty si můžete vygenerovat až za pomocí grafu, ale bylo by dobré, kdyby se zobrazovaly taktéž v souhrných informací.
Zjístíte taktéž své nejprodávanější zboží, takže do budoucna se můžete rozhodnou, jaké zboží naskladníte víc, a které méně.
Export zboží funguje skvěle, jen se ikonka pro stáhnutí objeví nad zbožím, což si málokdo všimne, možná by to chtělo automatické stažení ihned při kliknutí na export zboží.
Při vkládání zboží si můžete zvolit, jestli daný uživatel dostane za zboží body navíc mimo věrnostní program, ve kterém je vše pevně nastaveno.
U každého produktu můžete vytvořit charakteristiku. Poté tady máme již normální funkce pro tvorbu produktů, tak jak tomu je i u jiných internetových obchodů.
Editovat a přidat můžete výrobce, dodací lhůtu, charakteristiky zboží, parametry variant zboží. To vše se hodí k usnadnění práce při tvorbě nových produktů, protože díky tomu budete mít vše už dávno předdefinované.
Zákazníka můžete řadit pro maloobchod nebo velkoobchod. Každá skupina může mít své slevy. Pokud chcete zákazníka obdarovat body, můžete tak učinit přes editaci daného zákazníka.
Věrnostní program funguje ve stylu: částka = 1 bod a poté za každý tento bod můžete nastavit 1 bod = částka pro slevu. Taktéž můžete motivovat své zákazníky k registraci a to tím, že dostanou body.
XML export pro porovnávače – v této fázi máme 5 exportu zboží pro porovnávače Zde můžeme taktéž nastavit „ověřeno zákazníky“. V nastavení exportu pro heureka.
Určitě by jsme uvítali tuto možnost dát i do nastavení, kde je „ověřeno zákazníky“ pro Pricemania a Najnakup.sk.
Můžete si taktéž nastavit online platby. Jsou možné různé platební systémy. Kreditními kartami přímo, PayPal a přes další online peněženky.
Zboží můžete imporotvat pouze v případě, že máte XML soubor ze systému Webnode nebo Webareal.
Nastavení obchodu:
Dostáváme se do poslední části tohoto systému a tím je nastavení.
V nastavení svého internetového obchodu si můžete volit, kolik produktů se vám zobrazí na hlavní straně, vložit svůj GA kód, vložit název obchodu pro Google eCommerce nebo kód pro Webmaster Tools.
Vložit taktéž můžete „ověřený obchod“ pro pricemaniu nebo najnakup.sk.
Do šablony si taktéž můžete vložit svůj vlastní kód do hlavičky, <body> a taktéž před </body> u objednávky – tady se většinou vkládá kód Heuréka!.
Systém je celkově hodně dobře propracovaný, ale má ještě stále své chyby, které má snad každý internetový obchod pro pronájem a dokonce i internetový obchody, které v pronájmu nejsou… Myslíme si, že tento obchod je vhodný pro uživatelé, kteří nechtějí ze začátku do svého podnikání příliš investovat nebo si nemohou tolik dovolit. Velkou výhodou je patřičná svoboda formou kreditového systému.
Přednosti systému atomer.cz
Jako hlavní výhodou tohoto systému bych řekl, že je kreditní systém a taková svoboda volby. Platíte opravdu jen za to, co používáte a není to vůbec drahé. Internetový obchod, který s podnikáním začíná nebude chtít investovat do drahého pronájmu. Prvně si potřebuje vykoušet, co je pro něho výhodné, co vlastně potřebuje a jaké produkty se mu budou prodávat. Tento systém je na to jak stvořený.
Technická podpora odpovídá opravdu rychle. Do jednoho pracovního dne, což je opravdu úspěch, protože většinou tomu tak není. Taktéž jim můžete přímo zavolat, jestli budete mít naléhavý problém.
Možnost instalace dalších světových jazyků a mít tak internetový obchod ve více jazykových mutací. Možnost napojení na účetní software a taktéž možnost použití kurzu ECB pro výpočet.
Další výhodou je mailing systém. Již nemusíte zbytečně psát různým firmám, které se mailingem zaobírají. Využijete svůj vlastní a za velmi nízkou cenu!
Systém odesílá emaily tak, aby se nedostaly do spamu. To znamená… má mezi jednotlivými bloky zpráv pauzy, tak jak to má být.
Systém Atomer.cz by jsme zařadili mezi systémy s pronájmy internetových obchodů a to mezi Shoptet.cz a eshop-rychle. Trpí pár nedostatky, které shoptet.cz taktéž má, ale díky kreditnímu systému se dostává před eshop-ryche. Eshop-rychle má celkově špatnou optimalizaci co se SEO týče a taktéž má nic moc šablony do začátku.
Shoptet má omezení na počet produktů pro jednotlivé balíčky, ale Atomer.com nikoliv. Eshop-Rychle se svou cenou dokáže vyrovnat ceně Atomer.com, a má taktéž možnost neomezených produktů a to už v základním balíčku.
Souhrn
Tak aby jsme to pěkně shrnuli, co jsme se v této recenzi dozvěděli. Systém Atomer.cz je kvalitní pro menší internetové obchody, které nechtějí příliš investovat do svého podnikání, a nebo chtěji zjístit, s čím by mohli přijít na trh.
Kreditní systém dává obchodníkovi velkou svobodu a nemusí nakupovat zbytečné balíčky jen proto, že má pouze jednu funkci, kterou využije. Systém vycházi opravdu levně. Vlezete se i pod 500,- Kč za měsíc.
Vytvořte si eshop za velmi slušnou cenu s vysokým potenciálem!
Velké plus dáváme:
- Kreditní systém
- Věrnostní program
- Mailing systém
- Informační SMS
- Rychlá podpora
Mínus pro:
- Zobrazení tržeb za jeden den mimo graf
- Možnost ukázky zisku podle marže
- Nemožnost v testovacím obchodu zobrazit faktury….
Celkově dáváme systému ATOMER.CZ: 90%